Jak dopasować swoje ceny do cen konkurencji?

Żeby obniżyć ceny względem tego, jakie ma konkurencja, nie wolno nam z pewnością postępować schematycznie. Nie ma z pewnością tak, że nasze ceny będą wzięte znikąd. To tak nie działa. Muszą być dopasowane do tego, jakie są obecnie trendy rynkowe i jakie są nasze oczekiwania względem zarobków. Oczywiście ceny nie mogą być także poniżej progu opłacalności, bo na to raczej nikt nie może sobie pozwolić. Monitorowanie konkurencji jest takim działaniem, którego może nie widać na pierwszy rzut oka, które się w te oczy nie rzuca, ale jasne jest, że w takim przypadku efekt tak czy inaczej, jest dobry.

Jak działa monitorowanie cen konkurencji?

Przypuśćmy, że mamy w swoim sklepie internetowym taki sam produkt, jak ma konkurencja, ale chcemy sprzedawać go więcej, niż sprzedaje konkurencja. W takim to przypadku musimy najpierw sprawdzić, za ile ona ten produkt sprzedaje. Jeżeli sprzedaje go za tyle, że jeśli my zejdziemy nieco niżej z ceną i nadal będzie nam się to opłacało, to jak najbardziej możemy się na takie rozwiązanie zdecydować. Jasne jest natomiast, że jeżeli zejdziemy z ceną, ale będziemy musieli do tego interesu dołożyć, to takie monitorowanie konkurencji raczej nie jest zbyt mądrym rozwiązaniem.

Ile można zaoszczędzić, monitorując konkurencję?

Jeżeli chcemy monitorować konkurencję, to z pewnością nasuwa nam się pytanie, czy to jest opłacalne i czy w zakresie naszej firmy w ogóle zasadne jest, by coś takiego zrobić. Oczywiście można na tym polemizować, bo jak w każdym przypadku, efekty są tutaj tak naprawdę niemożliwe do osiągnięcia. Nie jest z pewnością tak, że monitorowanie konkurencji od razu da nam efekty w postaci nie wiadomo jakich zwrotów. Jednakże bardzo często jest tak, że to jasne jest, że jakiś zwrot nam da i nie trzeba będzie się w tym przypadku tak naprawdę wiele natrudzić poza tym, że będziemy musieli zapłacić za wykonywanie tej usług. Nie jest ona najtańsza, aczkolwiek jasne staje się, że jej zamówienie ma cel, może zaoszczędzić się na tym nie da, ale da się zarobić. Zarobki te są natomiast naprawdę bardzo duże, w wielu przypadkach te zarobki są tak duże, że naprawdę warto będzie się tym zajmować, bo pieniądze, jakie na to wydamy, będą niewspółmiernie małe do tego, ile jesteśmy w stanie dzięki temu zarobić.

Koszt monitorowania cen – jaki jest?

Czy zastanawiałeś się kiedy, jaki jest tak naprawdę koszt monitoringu cen i czy to jest w ogóle opłacalne, czy też nie i nie ma sensu się tym zajmować? Jasne jest, że to jaki będzie koszt monitoringu, zależy od tego, ile produktów chcemy monitorować. Im więcej będziemy ich monitorować, tym większy będzie ten koszt. Najlepiej cenowo wygląda to wtedy, kiedy tam naprawdę monitorujemy tego niezbyt wiele. Wtedy jasne staje się, że nie będzie to kosztowało dużo, gdy jednak monitorujemy sporo, to koszt rośnie i może wynieść nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie. Jednakże mimo tak wysokiego kosztu, to i tak się opłaca. Dzieje się tak dlatego, że warto inwestować w to pieniądze, bo to przynosi nam zwrot i to spory.

Więcej na ten temat na https://dealavo.com/pl

Leave a Comment